Getting My بیماری زونا زنان To Work

Wiki Article

افراد نمی‌توانند به زونا مبتلا شوند مگر اینکه قبلاً آبله مرغان گرفته باشند. هیچ درمانی برای زونا وجود ندارد، اما درمان‌هایی برای مدیریت علائم مربوط به آن وجود دارند.

از این پس می توانید با استفاده از سامانه رسا در منزل تست کرونا دهید!

به‌طور کلی و با استفاده بی‌قید و شرط از اصطلاح پارانویا، می‌توانیم بگوییم توهمات پارانویید می‌توانند شامل مواردی چون اینکه شخص تصور می‌کند تحت تعقیب است، مسموم شده‌است یا به عنوان مثال شخص متوهم فکر می‌کند که یک شخصیت مهم سیاسی، ادبی یا ورزشی دورادور عاشق اوست.

پژوهشگران هنوز علت دقیق اختلال شخصیت پارانوئید را نیافته اند، اما احتمالاً دلیل آن ترکیبی از عوامل محیطی و بیولوژیکی باشد.

این مطلب صرفا جنبه‌ی آموزش و اطلاع‌رسانی دارد. پیش از استفاده از توصیه‌های این مطلب حتما با پزشک متخصص مشورت کنید.

همچنین ممکن است در جستجوی خون نیاز به آزمایش خون داشته باشند. این کار می‌تواند مشخص کند که آیا فرد تا به حال در معرض این ویروس قرار گرفته‌ است یا خیر. ​

محل بثورات زونا می‌تواند متفاوت باشد. اگرچه این عارضه ممکن است تقریباً در هر نقطه از بدن ظاهر شود، اما بیشتر آنها روی نیم تنه بالای بدن و صورت (از جمله چشم، گوش، دهان و کمر) اثر می‌گذارند. این بثورات مشخصه به صورت نوار مانندی هستند که فقط در یک طرف بدن (راست یا چپ) تأثیر می‌گذارند و معمولاً از خط میانی کمر عبور نمی‌کنند.

بعضی از داروها، برای مثال داروهایی که از پس زدن بافت پیوندی جلوگیری می‌کنند و استفاده‌ی طولانی‌مدت از استروئیدها (مانند پردنیزون)

۴دیدگاه امیل کریپلین، روان‌پزشک آلمانی، دربارهٔ پارانویا

بدین ترتیب شخصیت روشنفکر تا حدی به انقباض می‌گراید. چانه زن و اهل بگومگو می‌شود، وضع موجود را بهتر از آنچه هست، می‌خواهد، خود را یگانه و منحصربه‌فرد می‌داند، در برابر دنیای بیرون حالت دفاع به خود می‌گیرد و گاهی دوستان نزدیک خود را نیز در شمار دشمنان سرسخت قلمداد می‌کند.

بعد از ابتلا به آبله مرغان، ویروس تا آخر عمر به صورت نهفته در بدن شما باقی می‌ماند و می‌تواند سال‌ها بعد دوباره به‌صورت زونا فعال شود.

آبان ۱۳, ۱۴۰۰ اضطراب بازدهی شما را کمتر می کند یا بیشتر؟

همچنین تصور می‌شود عوامل استرس‌زا و عوامل روانی احتمالاً در ایجاد زونا نقش عمده‌ای را دارند و شاید این عارضه نتیجه اثرات زیان بار استرس بر حمام رفتن در بیماری زونا سیستم ایمنی و سلامتی فرد باشد.

جوش پوستی که شبیه جوش آبله‌مرغان است ولی تنها در مناطق خاصی دیده می‌شود.

Report this wiki page